Senin, 16 November 2009

Pengalaman September 2006

14 September 2006

Kamis malam Jumat aku, pak Saan, pak Sumeri, pak Pudjono, pak Andir Bukit, pak Sumadi, pak David, pak Abraham, pak Weking, pak Siahaan, pak Yohanes dan mas Agus Sudarna berkumpul di rumah pak Mardayat.

Malam itu kami ngobrol kesana kemari dan sibuk sendiri. Aku bertanya kepada pak Pudjono dan dijawab sepi-sepi saja. Namun sebenarnya ada yang datang, yang mengaku bernama Bambang Lipura dari kraton Mangkunegaran Solo yang meninggal sewaktu masih muda. Dia hanya berkata :”Aku diutus Gusti ngreksa sing padha kumpul ana kene.” Kelihatannya dia diam saja karena tidak diajak berbicara atau malah kita acuhkan? Malam itu jadi sepi-sepi saja.


18 September 2006

Senin malam Selasa aku, pak Saan, pak Sumeri, pak Pudjono, pak Siahan, pak Yohanes berkumpul di rumah pak Mardayat. Kami ngobrol dulu kesana kemari termasuk cerita Tibo Cs. Dalam penglihatan pak Pudjono yang terlihat simbol bulan penuh. Suara yang terdengar :”Simbol mbulan iku simbul kasunyatan, amarga eling lahir batin yen Gusti tedhak lan koq ngerteni.” Kemudian ada gambaran seperti pintu penjara dibuka, dari dalam keluar orang yang ditutup matanya dengan kain hitam, senjata sudah siap dipergunakan.

Kemudian terlihat seorang perempuan berpakian seperti orang Jepang dan mengaku bernama Koko. :”Aku ngancani kowe sing lagi padha resah amarga mikirake Tibo Cs. Mengko rak ana sing nyusul. Yen kabeh uwis kelakon mengko kahanane malah tentrem.”
Pak Pudjono menceritakan bahwa sewaktu berangkat dari rumahnya di Girimande, dia ditemui oleh seseorang yang mengaku bernama mbah Haji Syukur dan berkata :”Kowe tak kancani tekan omahe pak Mardayat.”

Sewaktu kami membahas ceramah Bapa Paus Benediktus XVI di Jerman, dalam penglihatan pak Pudjono seperti ada gambaran orang demo yang dipukuli. Suara yang kedengaran :”Ora apa-apa, ora papa.” Kemudian terlihat Bapa Paus memberi berkat lewat jendela atau pintu terbuka.

Beberapa saat kemudian ada simbol bintang yang berwarna kekuning-kuningan dan ada suara seperti Bunda Maria :”Tak selak-selakake ora bisa.” Selanjutnya ada gambaran seperti kijang (kidang) dan ada suara :”Tegese kidang iku kinarya padhang, ndadekake padhang. ..... . Lha yen wedhus malah njaluk maneh.”

Kami masih ngobrol lain-lain, dan kemudian dalam pandangan pak Pudjono seperti ada seseorang yang datang . Berpakaian jubah kuning memakai ubel-ubel penutup kepala :”Jenengku Rama Jaga Kitri. Kaya biasane, aku sing diutus njaga. Aku ora duwe omah, asli saka Gunung Kidul. Uwis, dianggep wae tugasku jaga wana. Aku amung ngancani. Bengi iki akeh banget sing arep ngancani.”

Kemudian terlihat simbol lampu bola yang disangga dengan kedua angan :”Iku gegambaran bola dunia kang apdhang, mula disangga. Muga-muga kowe kabeh entuk padhang, ora ana reribet maneh. Muga-muga pepadhang iku uwis gumulir neng awakmu.”

Setelah itu ada simbol lilin kecil yang menyala :”Lha yen uwis ana lilin cilik, iku muga-muga lumebu neng awakmu, banjur padha ndongenga.”

Pada diri pak Yohanes, lilin tersebut masuk lewat hidung dan di atas kepalanya seperti ada lingkaran akar :”Iku lingkaran kemurnian, nanging durung putih.”

Pak Mardayat seperti memakai kopyah putih dan lilin ada di pundaknya :”Gampangane resik, barang resik ya ditutupi resik. Tugas pepadhang ana pundhake. Lha yen akeh, kudune ana pundhak, ora ana tangan.”

Pak saan menyimpan lilin tersebut di saku celana :”Yen ana ngarep, iku pamer”

Bagi pak Pudjono lilin tersebut digigit, terus ada simbol kuda untuk catur :”Kadonyanmu isih ana, dadi ora lempeng. Arahanmu dudu sing ana ngarepmu. Justru undhuh-undhuhanmu sing ora ketok. Contone, kowe golek pangan, ana sedulur sing teka.. hasil pungkasane rak sedulur.” Simbol lainnya seperti ada orang sedang kutug atau mendupai dengan ratus :”Tegese bisa dirasakake uwong akeh, sing rasa lan ambune padha.”

Untukku dikatakan bahwa lilin tersebut berada di dahi untuk cundhuk dan ada simbol tali di kepala :”Gampangane bisa dadi cecundhuk, pepadhang.” Simbol lainnya seperti ratus yang dibakar :”Gatekna carane, pakaryane.”

Bagi pak Sumeri lilin tersebut diletakkan di atas ujung kaki :”isih rawan, isih bisa kepidak, durung tekan dhadha, gampang mati, isih bisa ditendhang.” Pak Sumeri disuruh menoleh ke kiri dan ke kanan dan terus disuruh berbicara. Simbol lainnya membersihkan sibori dengan sapu tangan :”Mung lagi tekan kanggo wadhah kang resik, durung bisa martakake.”

Bagi pak Siahaan lilin tersebut diletakkan di atas meja :”isih terpukau keindahan lilin.”

Kami bertanya tentang simbul lilin bagi isteri-isteri kami.
Ibu Mardayat  Lilin dipegang dua tangan di depan wajah, simbul mbagekake
Ibu Sri Yohanes  Lilin ditaruh di cawan di atas kulkas, simbul Alkitab berputar :”Durung kober, durung sela, sesuk isih ana dina.”
Ibu Siahan  Lilin ditangan dibawa kemana-mana, simbol menyuruh masuk :”Age-age ayo padha kumpul.”
Ibu Saan  Lilin mengitari badannya :”Tegese bisa paring pepadhang ning ora langsung
Ibu Pudjono  Lilin di tanah dipandang saja :”Lagi kanggo dhewe. Pilihane ya mung siji, ya kuwi sing diugemi dadi piandel.”
Ibu Sumeri  Lilin ditaruh di bawah di depan pintu terbuka :”Itulah pintu yang dilalui. Jadi kalau damai di rumah ya lewat pintu itu, begitu juga kalau keluar ya lewat pintu itu. Tegese di luarake saka kasengsaraan, uwis lega dadi uwong Katolik.”
Isteriku  Dikelilingi lilin banyak sekali :” Yen lilinne akeh ya ora bakal mati. Sing jelas luwih jembar, luwih semarak, luwih kabul, luwih padhang lan liya-liyane.” Simbol lainnya seperti menyuapi orang banyak sambil tertawa, memberi minum orang banyak dari gelas kecil.

Simbul untuk kelompok Durpa malam itu  Bulan purnama.

Pertanyaan pak Sumeri tentang Iblis yang masih berkarya, kenapa tidak dipithes saja :”Mula kowe kudu bergumul melawan kejahatan lan liya-liyane. mBurine kuwi rahasia. Sing kagungan Tri Tunggal Kang Maha Kuasa. Yen tak Prentahake saiki, kapercayaanmu malah ilang, malah bisa kelangan Kerajaan Allah, amarga kowe ora bisa diadu marang perkara. Aja-aja malah kalah. Kalah papane ana ngisor. Ya ben kajiman ngubengi kowe nanging Setan ora bisa nyentuh. Ora susah digawe abot. Sing penting ugemana Dhawuh Dalem, ya kuwi gamane. Yen Iblis koq urusi, mbok lebokake ana atimu, aja-aja kowe malah katut. Malah ora mikir pakaryan dalem. Mula kudu bisa nyingkirake, ngilangake kajiman kuwi. Kajiman kuwi luwih luas katimbang Jim, sak uba rampene lan liya-liyane.”

Pertanyaan tentang takdir, dijawab:”Uwong kang dibelenggu ora bisa ucul saka kahanane. Bab kuwi ora bisa dionceki, isine amung buntu amarga lagi ketaman. Mula biasane digandhengake karo kahanan kang ora enak. Takdir secara ilmiah dianggep suratan nasib. Dietung-etung secara akal ora ketemu. Takdir sejatine ukurane perasaan. Aja dumeh pinter, sugih raja brana, ora bakal kena takdir, uripe mujur terus. Takdir tetep suratan nasib kang ora bisa diubah-ubah. Aku ora ngarani mengkono, ning umume mengkono. Takdir sing cedhak ya kuwi urip lan mati. Suratan nasib iku uwis lumebu ing wewengkon. Iki secara rohani lho. Dadi yen ndherek Aku ya uwis, uwis lumebu ing wewengkon-Ku. Dadi yen kowe dadi murid-Ku, dadi juru basa, dadi tangan kanan-Ku, ya mesthine dadi mangkono lan gampang sing nglampahi. Karo ndongeng wae bisa, karo guyon ya bisa. Bisa ndunungake kabegjan, ndunungake kalanggengan. Kuwi diwastani Roh Allah kang makarya, kang hadir, kang mapan. Yen tak jaluk, mesthi Roh Allah manggon.”

“Aja nyalahake Gusti Allahmu. Iku jenenge nampa takdir. Sing angel ana kene kuwi rak panampamu. Yen uwong koq anggep ora dosa, lumrah, rak ora dosa, rak ora apa-apa. Dosa kuwi sejatine pakaryan sing metu saka tutukmu.”

Jawaban tentang yang dimaksud menghojat Roh Kudus :”Gampangane menolak Roh Allah, ora ngenengake Gusti Allah. Sing ana sing kuasa ana donya, sing ana panguasane manungsa. Atheis kuwi ora ana, sing ana, kabeh bertuhan, nganggo sebutane dhewe-dhewe.
Murtad kuwi amung istilah. Yen ngerti dadi batu sandhungan, kuwi uripmu bakal cilaka. Ning yen ora ngerti dadi batu sandhungan, imane tetep. Murtad kuwi bali dadi nol.”

“Kasucian, kebenaran kuwi kudu koq goleki. Dadi ora bisa Aku gawe aturan sing tegas. Jenenge Aku mojokake, menghakimi sadurunge kadadeyan. Yen kowe uwis ngerti yen Aku dalan uripmu, kena apa kowe nggoleki dalan sing liya? Aja-aja kowe nggoleki sing ora ana, terus golek kanca, lan padha ora ngertine.”

Setelah wewarah di atas, dalam pandangan pak Pudjono terlihat bahwa semua lilin menjadi satu :”Paguyuban Durpa iku cedhak dening Gusti.”

Aku bertanya lagi tentang wiyosan dalem yang sebelumnya salah dengar :”Tak baleni ya, yen Wiyosan Dalem kuwi tahun telu sadurunge tahun Masehi (3 SM). Sing bener jago kluruk kaping telu, tegese 03-03-03SM (tanggal tiga Maret, tahun tiga sebelum Masehi). Angka telu kuwi angka perjanjian, ora perlu diothak-athik nanging dipercaya.”

“Lilin kuwi gawe padhang, ora mung weruh padhang. Padhang uwis ana awakmu, pangertenmu kang manunggal ana awakmu.”

Dalam pandangan pak Pudjono, sepertinya datang seseorang yang tinggi besar membawa tongkat seperti Abraham (handono = para suci)
Pesan sebelum pertemuan bubar :”Tetenger kuwi uwis ana awakmu. Yen nganggo kodrat, ya uwis dadi kodratmu.”

Kami bubar di pagi hari dengan ucapan syukur dan pujian atas ajaran semalam suntuk.


21 September 2006

Hari Kamis malam Jumat aku, pak Saan, pak Yohanes. Pak Sumeri, pak Siahaan, pak Pudjono, pak Abraham dan pak Sumadi berkumpul di rumah pak Mardayat seperti biasa. Penglihatan pak Pudjono malam itu agak aneh yaitu simbol tengkorak. Kemudian simbol pincuk kosong dari daun pisang :”Oleh-olehanmu bengi iki mung sethithik. Yen simbol piala iku kanggo persembahan, yen simbol pincuk kanggo panyuwunan kanggo sapa wae.”

Untuk pak Saan dan pak Yohanes masih kosong, sedangkan untuk pak Mardayat simbolnya diganti tangan berdoa. Pincuk pak Abraham sepertinya berisi bunga teratai. Pak Abraham seperti menuangkan air bening:”Uwis, persembahan banyu urip.”

Dalam hal persembahan simbol pak Pudjono kantong gandum, sedangkan untuk pak Sumeri seperti penggaris 30Cm :”Ukurane isih cilik, ning bisa kanggo ngukur lempeng.”
Untuk pak Sumadi simbol bayi, sedangkan pak Siahan simbol teklek atau bakiak alas kaki :”Isih ana ngisor.”
Bagiku simbolnya tenda atau kemah :”Tegese eyub.”
Bagi pak Madayat simbol minyak goreng satu blek :”Kanggo nglimisake wong akeh.”
Bagi pak Yohanes simbol gangsingan :”Isih seneng dolanan.”
Bagi pak Saan simbol ikat pinggang :”Kenceng, marakake ora isin.”
Simbol untuk bersama saat itu carang bambu atau sapu lidi.

Pertanyaan tentang Hukum Taurat dijawab :”Hukum Taurat kanggo zaman semana. Apike saiki nganggo Hukum Katresnan (Kasih) wae. Sing paling simpel ning angel sing ngleksanakake. Ning panuwun-Ku sing akeh. Taurat dianggo ngukum kowe, ning dheweke sakjane wedi karo Taurat. Dheweke mateni ning ora gelem ditudhuh mateni, mula kongkon uwong liya kon mateni.”

Pertanyaan tentang Islam yang disebut sebagai agama pedang, yang berhubungan dengan ceramah Bapa Paus Benediktus XVI, dijawab :”Yen Aku khandha mangkono ndhak malah kowe melu dosa. Apike Paus njaluk ngapura. Sejatine sedulurmu ora wani, mula ora bakal ngraman. Golek uwong apik kuwi luwih angel katimbang uwong goroh. Uwong jahat kuwi kudu ana, uwong becik kuwi ya kudu ana. Zaman saiki digambarake zaman edan. Mengko yen padha kesel rak padha leren. Dheweke nggoleki Gusti ning malah mundur. Dheweke senenge ugal-ugalan, mbesuke bakal padha dicekeli, dibada banjur dicemplungake segara. Segara paribasan segara banyu umob (mendidih).”

Pertanyaan yang berhubungan dengan kekebalan, dijawab :”Amarga pikirane jumpon (?), mulane olah raga olah jiwa sing ora nganggo kabecikan, ning nganggo kasangsaran. Umume nganggo kekuatan suwuk. Suwuk kuwi nglebokake mantra, jopa-japu. Saka mburi kuwi panas nggawe cilaka. Yen saka ngarep iku jenenge katresnan.”
Bagaimana untuk mengalahkan hal tersebut? “Sapisan kudu wani ngalah; kaping pindhone ndelok latar belakang pendidikan utawa lingkungane dheweke. Rata-rata pikirane cupet.”

Perihal eksekusi Tibo Cs dijawab :”Muga-muga dadi apik kanggo wong akeh. Aja ngomong takdir, nasib, kodrat, mengko mundhak wedi. Tumbal iku tegese wani kelangan kanggo uwong akeh. Uwong sing mujudake tumbal banjur meneng. Tumbal beda karo sajen. Sing jelas sukmane bakal tak tampa. Bab klasifikasi kesucian iku sing nemtokake dudu Aku, ning manungsa. Sing jelas uwis ana ngarepan-Ku, ndherek Aku, mulya karo Aku. Kwalitas kesucian sing nggawe kuwi manungsa. Yen Aku gampang, uwong sing suci kuwi ndherek Aku, sing ora tak kersakake ana geni pengresikan. Iku gampangane. Yen kersane Gusti, bisaa kabeh nderek Aku. Iku kersa Dalem Gusti.”

Pertanyaan tentang santo-santa apakah 100% pasti benar, dijawab :”Iku bisa mlesed. Becike nganggo jeneng para suci, kanggo ngemut-emut gen ora mlenceng. Ning ora kena kanggo kekuatan utawa jati dhiri. Karepe gen bisa mangkono, gen bisa mlebu swarga, gen bisa ndherek mulya.”

“Roh Suci kuwi saben dinane ana awakmu, ning ketutup karo pikiranmu. Mula padha sing wening pikiranmu, gen Roh Suci sing makarya. Ora kudu nganggo kawaskitan utawa kapinteran.”

Dalam pandangan pak Pudjono, yang piket malam itu rohnya pak Sumeri dan rohnya pak Abraham :”Dudu karepmu, rak karep-Ku. Bahasa roh kuwi susah dibahasakake, dieja wantahake. Contone meh kaya sing diucapake Darmono kuwi.”

“Sing katon iku ora ana, sing ora ana malah ana, iku roh.”

“Bunda Maria tetep urip nganti saiki, yen manungsa ninggal ragane.”

“Hari Tuhan iku hari dudu dina, ning hari untuk-Ku. Iku kuasa Allah sing padha karo hari yang Aku kehendaki untukmu. Gampangane hari kematian. Sehari bagi Tuhan ora bisa kaetung.”

Perihal dosa dan pertobatan :”Dosamu akeh, mula kudu koq resikake, mula kudu keduwung. Aku ana kene ngajarake katresnan, ngajarake kasih. Yen kowe nduweni ilmu kabecikan, tularna. Mula dongeng-Ku sing apik. Keduwung sing tak jaluk kudu bener-bener keduwung, ora mung keduwung mung sarana, lewat pastor. Berbuat kasih iku kudu, ning aja koq padhakake, aja nglunturake. Sing tak jaluk iku keduwung marang Aku, amarga kuwi urusan-Ku. Tresna kuwi sabar bijaksana.”

Karena sudah pagi, kami mengucap syukur dan menyembah Tuhan karena sudah mendapat wewarah banyak sekali, walaupun tidak dapat tertulis semuanya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jagalah kesantunan dalam berkomunikasi, walaupun diselimuti kemarahan, kejengkelan, tidak puas dan sejenisnya.