Kamis, 04 November 2010

Pengalaman 27 Oktober 2010

27 Oktober 2010

Rabu pagi aku mengantar istri rapat di kelurahan dan aku sendiri terus ke kebun memberi makan ikan. Pak Sumeri telepon bahwa sedang berkumpul di rumah pak Pudjono bersama pak Mardayat, pak Yohanes dan pak Sumadi. Aku menyusul ke rumah pak Pudjono. Kami ngobrol kesana kemari karena hanya ingin anjangsono.

Iseng-iseng pak Pudjono melanjutkan pertanyaan pengalaman rohani yang kami alami berdua sebelumnya. Secara rohani yang tidak kelihatan, bagaimana Allah Bapa berkarya kepada bpk Uskup. Yang dilihat pak Pudjono cukup aneh karena seperti gambar skema : Dari Allah Bapa ada garis panah lambang Roh Kudus langsung ke bapak Uskup. Tuhan Yesus tergambar bersinar di antara Allah Bapa dan bapak Uskup. Ada garis panah dari bapak Uskup ke Tuhan Yesus dan Tuhan Yesus ke Allah Bapa.

Suara yang terdengar :”Putra kuwi kan sudah berkarya, kedudukanNya di bawah. Roh Kudus langsung dari Allah Bapa. Ndhak diarani Roh Gusti Yesus; tetapi Roh Allah Bapa yang berkarya. Dadi Tuhan Yesus berkarya karena Roh Allah manjing (yang terlihat wajah Tuhan Yesus dipenuhi dengan sinar). Padha karo Roh Allah turun atas para rasul
Saiki Roh Allah sing turun kepada bapak Uskup, biar bisa berkarya kaya dene Gusti Yesus. Saiki Roh Allah sing turun kepada bapak uskup, sing siji, saiki Roh Allah langsung tumuju marang Uskup. Dadi tumpuane karya-karya Gusti Yesus ditambah kehendak Bapa langsung. Dadi ateges bapak uskup kuwi ora nate ditinggalake. Karo-karone bekerja, ya dhawuhe Gusti Yesus dengan sabda-sabdaNya + + + ditambah kuasane Allah Bapa. Wis semono dhisik, limbang-limbangen.”

Kami ngobrol dan bertanya tentang bedanya Tuhan Yesus dengan Allah Bapa, dan suara jawaban yang terdengar :”Bedane mung katon karo ora katon. Neng kene dilihat dari karyane. Nek saka panguaose, Roh Gusti Yesus dadi siji, ora bisa dibedakake karo Allah Bapa.”

Penjelasan sanesipun kados menapa ?
:”Gusti Yesus kuwi ana ragane, karyane dengan tangan, ucapan, parentah. Yen wis manjing karo Allah Bapa, sing katon mung kadadeyane, ciptane. Gampangane Allah bapa iku mumpuni; Arep kaya Gusti Yesus, kaya bapak Uskup, bisa. Ananging yen Gusti Yesus harus dilihat RohNya saja, supaya bisa manjing dengan Allah Bapa. Telu-telune Atunggal.”

Bagaimana dengan raga Tuhan Yesus, jika RohNya manjing?
:”Ya neng kono kuwi jenenge Putro, aliyas jabang bayi kang ginawe.”

Gambaran rohani kok sulit ditangkap dan dipahami?
:”Sebab sing kok ngerteni saka ajaran, sabda, pitedahe saka Gusti Yesus. Sebab statusmu iku umat dudu gembala. Ora bisa. Sebab umat kuwi bisane nampa. Yen bapak Uskup meh kaya nyipta, arep ndadekake. Ora na prentah utawa karya neng kowe ngongkon bapak Uskup; kuwi ora ana.”

Bagaimana pada zaman kegelapan, sampai-sampai menjual sakramen pertobatan?
:”Ana kono kuwo Tuhan Yesus tetep berkarya. Mung karyane isih tertunda, ora ateges bapak Uskup mblenjani utawa menyalahgunakan.”

Namun dampak negatif yang dirasakan sampai sekarang?
:”Pokoke tetep jenenge karya Tuhan Yesus sing tertunda, dudu terhambat ataupun kelangan kawibawaan. Ora kaya panemumu. Jejere bapak Uskup dadi wakile Gusti Yesus tetep ajeg, ora lengser.”

Kalau bapak Uskup sampai keliru memutuskan menurut pandangan umum?
:”Jenenge bapak Uskup kelangan enggok.”

Kami jadi bingung untuk memahaminya, mohon dicerahkan.
:”Bedane, Gusti Yesus bisa kok cekel, bisa kok jagakake. Yen Allah Bapa ora bisa kok cekel, ora bisa kok delok. Durung wayahe.”

Pak Sumeri mohon penjelasan tentang roh Bapa Paningal yang diterimanya beberapa hari sebelumnya. Suara jawaban yang di dengar :”Kuwi Roh Kuduse utawa Roh Allahe utawi sempalane saka Roh Allah. Gampangane nek Gusti Yesus kuwi Roh Allah wutuh. Nek kanggo umat utawa manungsa, kuwi mung cipratane. Aja sok ngukur Gusti Yesus nganggo prosentase.”

Pak Pudjono bertanya kira-kira karunia Roh yang bagaimana untuk kami masing-masing.
:”Pak Mardayat iku kanggonan Roh kawibawan, Roh pemersatu, satu ucapan, satu lagean, satu kamardikan, satu kaunggulan, satu kamukten.

Pak Yohanes iku roh pangemba-emba, roh pendugaan, roh pangira-ira. Ana tambahane Roh pambagya. Ana maneh roh sulap sida. Roh sulap sida, roh pangangkahe dhewe cupet. Kanggo wong liya dadi. Yakuwi tandhane kurang percaya diri.”

Pak Sumadi, jarene sing manjing Roh Allah pangreksa, Roh Allah pambopong, Roh Allah wiguna, Roh Allah kemanjen; Tegese kuwat nyangga, kuwat mboping.

Kanggo Darmono, intine sing berkarya Roh Allah mitra sejati, Roh Allah purba wasesa. Ning ana eleke, kemlungkung, kuwi ilangana. Roh Allah Bapa mitra. isih ditambah Roh Allah ginayu adhem ayem.

Pak Pudjono kasinungan Roh Allah Bapa mantra, Roh Allah kawujud, bisa ana bisa sirna, sing ngati-ati pangucapanmu.”

:”Iku kan karya , dudu hasil. Roh Allah paningal udhu, Roh Allah pamirsa. Neng kene ngemu teges bisa ngilangake, mbalekake pacoben, mbalekake kawruh ala, mbalekake ubarampe awon, mbalekake konang ranang, urubing ati, ynirep. Dadi mursa ora ateges sirna.”

:”Kabeh kuwi mau yen digabung dadi Roh Allah Binarka, tegese kanugrahan, kenyamanan. Kabeh kuwi mau Roh Allah kang ndadekake ayem tentrem, damai kanggo kelompok awake dhewe, mrembet pawongan liya.
Gampangane, omonganmu digugu, njur ditiru. Aja lali kuwi kersane Gusti; Roh Allah sing nyukupi, sing nggenepi, Roh Allah sing ngurapi ~ resik lambene, resik atine, resik pakaryane, resik pangucape, resik bebudine. Gampangane ada Citra Allah.”

Jawaban untuk pertanyaan pak Sumeri :”Ana kene sing muncul ateges karya Allah sejati kang menonjol. Dadi citra Allah lebih menonjol dari kemampuan manusianya.”

Aku bertanya hubungannya dengan 7 (tujuh) karunia Roh Kudus dan dijawab :”Ana kene Rohe padha Roh Allah. 7 karunia Roh Kudus kuwi misi gereja, harus lewat gereja, harus lewat pengembala. Kuwi luwih dhuwur karo kowe; kowe kudu manut karo 7 karunia Roh Kudus. Yen Roh Allah neng awakmu, sifate lokal, mung sacakup wae. Yen 7 karunia Roh Kudus kuwi nganglang buwono, ateges tanpa bates ambane, tanpa bates umure. Kaya Roh Allah neng awakmu kuwi temporer, paling tekan mati. ora bisa diwariske, mula bisa luntur, Allah ora berkarya lagi. Gampangane Gusti ora tedhak, Roh karya Allah mumbul maneh.”

Apakah buah-buah yang dapat kami nikmati?
:”Gampangane ayem tentrem donya akherat. Yen tujuane padha karo 7 karunia Roh Kudus.”

Pak Mardayat bertanya tentang rencana kunjungan Durpa dan ziarah
:”Laksanakna, mumpung duwe wektu, mumpung duwe greget, mumpung duwe ujub. .... Kenapa Darmono kok risi diomongi kaya ngono (kemlungkung)?”

Jadi bagimana kalau kita berdoa novena Roh Kudus sebelum Pentakosta?
:”Kowe ora bisa, mung nampa mau, tinggal manut. Tetep ora isa, kowe isane mung nampa siji. Para imam bijine 7(pitu), bapak Uskup 9 (sanga), sing 10 tekan 100 Gusti piyambak. Yen diranking, bapak Paus bijine 10 (sepuluh) Akeh wong sing luwih dhuwur tinimbang kowe, ning dibawah rata-rata pastur.”

Bagaimana dengan para pengkotbah, evangelis, pekerja misi dan sejenisnya?
:”Kuwi rankinge dhuwur ning dudu romo. Kabeh mau bijine 4 (papat).”

:”Paribasan kowe kuwi mung dadi sasana, nilaine mung 1 (siji0. Romo pastur kuwi jenenge Pangukira, kang ateges mewujudkan utawi mewarnai, memprofilkan karya keselamatan, karya Sabda Dalem.
Bapak Uskup kasebut dados Garda Wasesa, Gapuraning Darma, Ungeling Wacana; Danganing Asta utawi danganing Kiblat. Danganing Wiji Tuwuh.”

Bagaimana dengan hari peringatan arwah pada setiap 2 November?
:”Kuwi mung caraking manungsa, ora ana gandheng cenenge karo Makabe, ketoke ora ana. Kuwi mung tradisi. Kuwi aja didadekake ganjelane atimu; arep doa arwah nylametake sanak sedulurmu ndadak ngenteni sasi. Sing tak suwun dongakna saben dina, ora nunggu wektu lan sasine.”

Sesaat kemudian pak Siahaan yang pulang dari ngajar datang mampir duduk bersama. Aku menceritakan pengalaman rohani yang baru saja kami alami.

Kemudian kami ngobrol macam-macam, kemudian sepertinya di selatan ada warna kuning yang semakin tebal. Bisanya warna kuning menuju ke merah kami terjemahkan sebagai tanda bahaya bencana. Pak Pudjono seperti melihat banyak orang tanpa baju berlarian dari pantai menuju ke darat yang lebih tinggi, namun kemudian seperti akan kembali lagi melihat ke pantai. Gambaran tersebut sepertinya ada di daerah barat sekitar Aceh. Kami berdoa mengucap syukur dan terima kasih atas pengalaman rohani ini.

Berkisar jam 15.00 rombongan semobil pamitan pulang, tinggal kami bertiga karena hujan deras. kami menunggu sampai malam baru pulang setelah hujan reda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jagalah kesantunan dalam berkomunikasi, walaupun diselimuti kemarahan, kejengkelan, tidak puas dan sejenisnya.