Minggu, 15 November 2009

Pengalaman November 2005

14 Nopember 2005

Malam itu aku dan pak Yohanes berkumpul di rumah pak Pudjono, ngobrol seperti biasanya. Berkisar pukul 22.00 pak Pudjono bertanya tentang simbol untuk malam itu bagi kami. Simbol yang aku terima adalah sedang menganyam daun kelapa dan ada pesan :”Widhigmu endang bubarna.” Aku agak kebingungan, apakah maksudnya tulisan tentang memahami Injil Matius? Selama ini memang agak aku tinggalkan untuk sementara waktu.
Simbol untuk pak Pudjono berbentuk saron gamelan. Mungkin untuk segera dibunyikan bukan dilihat dan direnungkan saja.
Simbol pak Yohanes ngangsu banyu seember dan ada pesan :”Sokna kanggo uwong, ning kudu ngati-ati, aja grusa grusu.”

Kami bertanya yang penuh kedagingan dan keinginan tentang penglihatan pak Mardayat yang melihat Tuhan Yesus dalam diriku dan jawaban yang diberikan :”Sopan santune rak ya mangkono, mengko rak ya padha bisa. Kabeh bakal kadarman weruh, kadarman karunia, ning ora kudu padha. Suwe-suwe rak padha bisa guneman, bisa ngerti, katon, bisa nyetitekake lan nganti kaya biasane kae. Dhawuh Dalem bisa lewat sapa wae. Mulane paguyuban kang becik kanggo dalan pakurmatan, golek kang becik. Lha iya, pak Mardayat ndelok awake dhewe rak ora ketok. Sing dianggo bisa sapa wae. Lha sing pantes wektu iku Darmono. Pak Saan ndhungkluk wae lan lagi nglentruk. Mula sing tak silih ya Darmono.
Antebmu rak metu saka kalbumu. Lha ana kono kuwi sing angel diduweni kanggo wong umum, wong akeh. Mula sing gelem nggoleki Gusti digelar digulung ya mung sethithik. Para Rasul ndisik ya mung sethithik lan saiki dadi maewu-ewu. Sing beda cak-cakane, beda sing ngandharake. Inti ajaran padha. Mula uwong biyen karo saiki ora jumbuh. Ning ajaran Sabda Dalem Gusti ya mung siji. Sing beda cak-cakane. Entek-entekane ya golek tentrem, golek padhang, nggoleki suminaring rasa, suminaring ati. Lha iku kang ora padha. Ning kabeh uwis suminar, ora bisa dirasakake ning bisa dirasa atine dhewe. Sing ngerti kowe dhewe. Sepira kuasane Hyang Roh Suci, sing ngerti kowe dhewe. Gampangane bungahing ati. Apa sing sugih raja brana bisa ngerti bungahe ati? Durung tentu. Mulane suminaring Sabda dalem Gusti kudu bisa koq rasakake ..... ..... . Sinar kuwi wis ana atimu kang kudu tetep koq ugemi. Coba rasakna, apa bisa kanggo kekuatan, secara pokale manungsa?”


15 Nopember 2005

Kamis malam itu banyak yang datang ke rumah pak Mardayat. Pak Saan, pak Pudjono, pak Hartono, pak Djatmiko, pak Abraham dan aku sendiri. Sewaktu doa pembukaan, pak Mardayat melihat seperti Bunda Maria terbang tiga kali dari bawah ke atas. Dalam pandangan pak Pudjono sepertinya ada anak kecil perempuan ndeprok memakai rok panjang :”Aku durung kenal karo uwong-uwong kuwi kabeh, aku lagi pasaran. Aku duwe sanepa, Barang siji sing koq sembah iku ana ngendi?” Aku menjawab bahwa Tuhan yang kami sembah ada di dalam hati kami masing-masing dan dijawab :”Yen wis ana, ya ndang sembahen.”

Dalam penglihatan pak Pudjono, Tuhan Yesus hadir seperti memakai makota, gambarannya seperti di atas pak Hartono dimana dia duduk. Pak Hartono sendiri merasakan aroma wangi.
“Aku lagi jumeneng Ratu, ndang sembahen. ..... . Lho koq padha meneng, ayo ndang sembahen. Pokoke Aku ndang sembahen. Dhawuh-Ku ora ana liya ya mung siji, sembahen Aku. Ya, Aku.”

Aku mencoba bertanya bagaimana menyembah yang baik dan dijawab :”Pitakonan Darmono kuwi apik. Aturmu iku becik ning koq beda-beda? Nyembah iku bisa warna-warna, bisa kowe ngambung sikil-Ku, ndhungkluk ngambung dengkul-Ku. Manthuk iku sujud, nyembah iku perbuatan”

Kemudian terlihat lilin besar di hadapan Tuhan. “Ndhadha tegese kabeh kuwi mung kawula, mung saderma nampa. Sangkan paran kuwi rak ora disengaja.”

Yang kelihatan berubah piala dan lilin masih di bawah. “Iki wujude wadhah sing kudu diisi sing bisa nguripi. Pak Hartono sing ngisi wektu iki.” Pak Hatono memberikan renungan pendek tentang gula yang dimanfaatkan untuk minuman. Tuhan Yesus sendiri mengatakan agar tidak perlu dibahas panjang, nanti malahan kebablasan. Dan kami sitirahat sejenak untuk makan malam.
Selesai makan malam, pak Pudjono melihat simbol gapura kencana atau istana kecil. Kemudian ada abdi dalem yang mempersilahkan masuk ke dalam istana. Selanjutnya seperti ada seorang putri keluar memakai mahkota. “Paduka Rama wis kondur, saiki aku sing nemoni. Aku Theresia Epetty (?) saka Timor Timur. Theresia tegese ngayomi, ngreksa, neguhake, ngipuk-ipuk imanmu. Aku uwis zaman anyar padha karo kowe. Mula aku bisa guneman karo kowe kanthi gampang lan prasaja. Dadi cukup gampang wae, anggepen kanca guneman melek ning aku wedok dhewe. Pokoke isaku mung nunggu kowe. Lha saiki pak Hartono sing isih ana uneg-uneg, sibori diisi maneh.”
Pak Hartono bercerita mimpi yang pernah dialami dan kami hanya bisa berkomentar sedikit.. Disini kami seperti lupa dengan kedatangan Theresia Epetty yang menemani kami. Kemudian kami ngobrol macam-macam kehidupan termasuk rencana penjualan tanah pak Mardayat maupun tanah pak Pudjono. Pak Djatmiko menyampaikan penglihatan yang bisa ia rasakan. Dari pak Jamiko dijelaskan bahwa arti wirathabasa adalah wi sama dengan sembilan, ratha adalah jalan atau kereta.

Simbol kami malam itu adalah glepung di atas tambir dan ada pesan :”Saiki kowe uwis padha tepung.” Sudah saling kenal dalam satu wadah, mungkin karena kami satu iman.
Simbol perseorangan pada malam itu adalah
Pak Pudjono  buaya, menurut pak Djatmiko simbol rajawali
Pak hartono  burung sawah, ada di rawa bakau
Pak Mardayat  kerbau njerum, dalam kubangan lumpur
Pak Djatmiko  jolang ember hitam besar berisi air penuh
Pak Abraham  timbangan, senggotan timba di sumur
Pak Saan  membatik tulis
Aku sendiri  tuntut pisang

Baru aku sadari bahwa hari Minggu adalah hari raya Kristus Raja alam semesta, sebagai tutup tahun liturgi menuju masa advent.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jagalah kesantunan dalam berkomunikasi, walaupun diselimuti kemarahan, kejengkelan, tidak puas dan sejenisnya.